Na spotkaniu po
zakończeniu spektaklu Electrodomestics Constanza Macras opowiadała, jak ważny jest dla niej humor, często dający możliwość poruszania pewnych
kwestii, przy których powaga mogłaby być zbyt przytłaczająca.
Mimo, że komedia jako konwencja jest trudna do wypracowania, to
jednak ułatwia nam mówienie o rzeczach, o których w inny sposób
balibyśmy się mówić.
O wykorzystanym w
spektaklu schematycznym formacie,
nawiązującym do telewizji śniadaniowej, choreografka mówi, że
ten popularny format, ma być łatwo rozpoznawalnym przez widownię
sygnałem. Jednocześnie ma zaskoczyć wypełnianą przez Macras
treścią, być może sprzeczną z naszymi przyzwyczajeniami.
Pracę nad danym
spektaklem artystka rozpoczyna zazwyczaj od rozmów, zarysów
pomysłów. W przypadku Electrodomestics pierwszą koncepcją było
wprowadzenie na scenę, obok tańca, utworów muzycznych. Oprócz
tego Macras przeprowadza wiele poszukiwań i badań, sięgając do
różnych źródeł, chcąc znaleźć bazę teoretyczną dla
problemów, o których chce mówić. Czerpie z książek, filmów,
uważa za bardzo wzbogacające włączanie badań filozoficznych i
innych nauk humanistycznych do swojej pracy.
/fot. Marta Ankiernsztejn/
Komentarze
Prześlij komentarz